سبد خرید 0

وبلاگ

پاسخ به چهار سؤال (نگرانی) متداول درباره کنترل رویا در خواب

اول از همه بهتر است ببینم منظور ما از کنترل رویا در خواب چیست تا بعد بخواهیم به چند سؤال دراین‌باره پاسخ دهیم.

کنترل رویا یعنی شما بتوانید در رویا (خواب دیدن) متوجه شوید که خواب هستید و بدون اینکه از خواب بیدار شوید، دقیقاً مثل زمان بیداری با اراده خودتان هر کاری که دوست داشتید را انجام دهید با این تفاوت که این‌بار در فضای نامحدود و منحصر‌به‌فرد خواب هستید.

پیشنها می‌کنم برای اینکه کمی بیشتر با این فضا آشنا شوید و ببینید در خواب چه کارهایی می‌توانید انجام دهید، کلیپ کوتاه زیر را مشاهده کنید:

 

 

الآن که فهمیدیم کنترل رویا در خواب چیست، می‌خواهیم به چهار سؤال یا نگرانی متداول دراین‌باره پاسخ دهیم.

 

1. وقتی خواب نمی‌بینم چطور می‌تونم کنترل کنم؟

در جهان تعداد کمی از افراد دچار بیماری خواب ندیدن هستند که باعث اختلال‌های زیادی در آن‌ها شده و حتما باید این افراد تحت درمان قرار بگیرند.

اما شاید بگویید من هم خیلی وقت‌ها خواب نمی‌بینم یعنی جزء این افراد هستم؟ در پاسخ باید گفت خیر، اکثر افراد خواب‌شان را به یاد نمی‌آورند و بعد از بیداری چون بلافاصله فراموش می‌کنند، تصور می‌کنند که خواب ندیدند.

ما در دوره آزمایشی کنترل رویا در خواب افراد زیادی را داشتیم که همین اعتقاد را داشتند اما با انجام کارهای عملی برای یادآوری خواب‌ها، متوجه شدند که چقدر خواب می‌دیدند.

پس لازم نیست نگران این موضوع باشید چون شما در دوره کنترل رویا در خواب به صورت کامل یاد‌ می‌گیرید که چطور یادآوری خواب داشته باشید و به مرور به جایی می‌رسید که می‌توانید حتی یک ساعت در مورد خواب‌تان حرف بزنید و جزئیات آن را به‌یادآورید.

 

2. آیا ممکن است در لایه‌های خواب گیر کنیم و هیچ وقت بیدار نشویم؟

به هیچ عنوان.

اول پاسخ را دادم که خیالتان راحت باشد و در ادامه ببینیم این اعتقاد از کجا نشأت گرفته است.

تمام کسانی که این سؤال را از ما پرسیدند، بدون استثناء فیلم تلقین (inception) را دیده بودند، پس متوجه می‌شوید که این دیدگاه از این فیلم نشأت گرفته است چون دقیقا در این فیلم این موضوع را نشان می‌دهد.

نکته‌ بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید این است که نباید این فیلم و دیگر فیلم‌های مرتبط با حوزه خواب را به عنوان مرجع اصلی و علمی خواب در نظر بگیرید که باعث شود هر حرفی در این فیلم‌ها گفته شد به نظر کاملا درست باشد.

با اینکه کارگردان این فیلم (Christopher Nolan)، خودشان از کنترل کنندگان رویا هستند ولی باید بدانید که موضوع مهم برای هر کارگردانی این است که فیلمش را به بهترین شکل تمام کند نه اینکه هدف اولش ارائه آموزش علمی یک مهارت باشد و حالا اگر فیلم جذاب هم شد که چه بهتر! همه ما می‌دانیم که اینطور نیست ولی چه میشه کرد وقتی قدرت القاء یک فیلم خوب بسیار بالا است.

یک نکته داخل پرانتز هم این است که فقط کسانی باید این دروغِ گیر کردن در لایه‌های خواب را باور کنند که اعتقادی به وجود خدای حکیم ندارند، خدایی که هیچ برگی بدون اجازه او از درخت نمی‌افتد و در این عالم منظم، هیچ نقصی نیست که شخصی بخواهد در این لایه‌های خواب به دلایلی گیر کند و برنامه‌های خدا را خراب کند.

درضمن در هیچ کتاب مرجع و دوره حرفه‌ای آموزش کنترل رویا چنین موضوعی را مطرح نکردند چون اصلا چنین چیزی وجود ندارد.

پس با خیال راحت می‌توانید این شُبهه را کنار بگذارید و به کنترل رویا بپردازید.

 

3. آیا کنترل رویا عوارض جانبی دارد؟

در علوم روانشناسی و تجربی هیچ قطعیتی وجود ندارد، پس ما هم نمی‌گوییم به هیچ عنوان هیچ عوارضی ندارد بلکه می‌گوییم تا الآن به هیچ عوارضی نرسیدیم ولی ممکن است عوارضی هم داشته باشد که از ما و بسیاری در سطح جهان پنهان مانده و ممکن است در آینده کشف کنیم که عوارضی هم دارد.

پس تا الآن به عوارض خاصی در این خصوص نرسیدیم.

 

4. آیا کنترل رویا علمی است؟

بله کنترل رویا کاملا علمی است و از سال 1970 میلادی تأییدیه‌های علمی این موضوع را در غرب گرفته که می‌توانید خودتان جستجو کنید و تاریخچه و مقالات علمی مختلف در مورد این علم جدید را مشاهده کنید.

برای این کار کافیست کلمه lucid dream را جستجو کنید تا با انبوهی از کتاب‌ها، دوره‌ها و مقالات علمی و سایت‌های مختلف درباره این موضوع آشنا شوید.

 

اگر دوست دارید مهارت کنترل رویا را به صورت کامل و حرفه‌ای یاد بگیرید کافیست از دوره آنلاین ما با عنوان کنترل رویا در خواب استفاده کنید.

 

مشاهده دوره کنترل رویا در خواب

  • یک چک لیست یک صفحه‌ای با بیش از 40 دقیقه فیلم آموزشی
  • لینک دانلود فیلم توضیح کامل اجرای این چک لیست داخل جزوه pdf است
  • حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت

توجه: لینک دانلود این محصول برایتان ایمیل خواهد شد. لطفاً برای دریافت فایل، آدرس ایمیل معتبر وارد کنید.

قبل از نوشتن نظر خود لطفا قوانین دیدگاه‌گذاری در مجموعه روش مطالعه را در این صفحه مطالعه کنید.

2 نظر

× شما برای نظر دهی باید وارد شوید
  • سلام این جمله شما "در جهان تعداد کمی از افراد دچار بیماری خواب ندیدن هستند که باعث اختلال‌های زیادی در آن‌ها شده و حتما باید این افراد تحت درمان قرار بگیرند." هیچ پایه و اساس علمی ندارد.افرادی که خواب نمی بینند قدرت "تخیل فعال" بالایی دارند که از طریق آن میتوانند زندگی شان را راهبری کنند. این افراد اصلا بیمار نیستند و جزو 3 درصد افراد برتر دنیا هستند و در تیپ شخصیت شناسی mbti حتما دارای حروف nt هستند به همین دلیل تعداد آنها کم است.برای صحت حرفایم اگر منبع خواستید میتونید از طریق ایمیل تماس بگیرید
    • نویسنده
      سلام جناب ملک عزیز ممنون که با دقت این مقاله را مطالعه کردید و نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید. اول از همه باید بگم این جمله من نیست و نتیجه تحقیقات علمی است که صورت گرفته اما همانطوری که می‌دانید علوم روانشناسی و تجربی دائما بروز می‌شود و ما به هیچ عنوان هیچ تعصبی روی گفته‌هایمان نداریم چون این کار برای افراد غیرحرفه‌ای و ناآگاه به مقوله علم است. بلکه استقبال هم می‌کنیم که اگر حرف جدیدی یا تجربه و آزمایش جدیدی انجام شده را بشونیم و خوشحال می‌شویم که برای ما ارسال کنید. اما اینکه این نتیجه علمی برخلاف عقیده یا مطالعه شما باشد را صفت "غیر علمی بودن" به آن بدهید اصلا کار حرفه‌ای نیست چون ممکنه این حرف جدید تازه کشف شده یا حرفی که شما مطالعه کردید جدید بوده باشد نه اینکه قضاوت کنید که این حرف ما است و کاملا غیرعلمی است. اگر از ما مدرک می‌خواستید ارائه می‌کردیم ولی با این رویکردی که از شما دیدیم ترجیح می‌دهیم خودتان با یک جستجو ساده می‌توانید به تحقیقات مختلف در این زمینه برسید البته باز هم می‌گم شاید تحقیقی که شما مطالعه کردید جدیدتر از این موارد باشد. موفق باشید.

در حال پردازش

اعطای دسترسی

ورود

تعداد دستگاه های مجاز: 1 دستگاه

آی پی ورودپلتفورممرورگرعملیات