وبلاگ

کتاب سربُلند (زندگی‌نامه شهید محسن حججی)

در این بخش شما می‌توانید مشخصات این کتاب به همراه یک معرفی کوتاه توسط محمدمهدی زندوکیلی را می‌توانید مشاهده کنیید.

نام‌کتاب: سربُلند

نویسنده: محمد‌علی جعفری

توضیح کوتاه: روایت زندگی شهید مدافع حرم محسن حججی

تعداد صفحات: 352 صفحه

ناشر: انتشارات شهید کاظمی (www.manvaketab.ir)

 

دلنوشته محمد‌مهدی زندوکیلی بعد از مطالعه این کتاب: 

 

السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

سلام خدا بر شهید مدافع حرم محسن حججی عزیز

شروع آشنایی من با این شهید عزیز مثل چند ده میلیون ایرانی بود که با انتشار یک عکس در فضای مجازی دلهای زیادی را متحول کرد و آغاز راه آشنایی با اسمی به نام “محسن حججی” بود.

این شهید با توجه به تحولی که در جامعه ایران و جهان ایجاد کرد، باید اسراری داشته باشد که حداقل برای من که از دور با این شهید آشنا شده بودم، نامعلوم بود تا اینکه متوجه شدم کتاب “روایت زندگی شهید مدافع حرم محسن حججی” با نام “سربُلند” منتشر شده که به محض اطلاع از سایت ناشر خریداری کردم و بعد از اینکه به دستم رسید، هر شب با این کتاب ساعات لذت‌بخشی را سپری می‌کردم و اصلا دوست نداشتم این کتاب تمام شود و می‌خواستم هر شب جرعه‌ای از شراب عشق که آقا محسن با زندگی عاشقانه‌اش به من میداد را نوش جان کنم تا اینکه بالاخره به پایان کتاب رسیدم و الآن درحال نوشتم چند خطی از تجربه فوق‌العاده عالیم با این کتاب هستم.

قطعا کسانی که مثل من این سؤال در ذهنشان بود که واقعا محسن حججی چه کار کرده بود که اینطور توانست یک حرکت عظیم در کشورمان ایجاد کند و قلب‌های زیادی را فتح کند؟ بعد از خواندن این کتاب به پاسخ این سؤال می‌رسند و من نمی‌خواهم با کلام ناقصم این راز را برملا کنم تا کسانی که واقعا دوست دارند از نزدیک با این شهید بزرگوار آشنا شوند، خودشان تجربه لذت بخش مطالعه کتاب زندگی‌نامه این شهید را داشته باشند که قطعا بعد از مطالعه کتاب با من هم نظر خواهند بود که چقدر شیرین است بتوانیم از نزدیک شاهد گوشه‌هایی از زندگی شهیدی باشیم که به جرأت می‌توان گفت جریان ساز بود و به فرموده حضرت آقا “معجزه انقلاب” بود.

اگر کسی به من بگوید می‌خواهم فقط چند کتاب محدود درباره شهدا بخوانم، قطعا یکی از پیشنهاد‌های من مطالعه این کتاب است.

این کتابی است که هر کس و با هر سلیقه‌ای بخواند قطعا دلش را می‌برد همانطوری که عکس اسارت این شهید دل‌های بسیاری را با سلیقه‌های مختلف مجذوب کرد.

بهتر است اگر تا الآن این کتاب را نخواندید وقت را از دست ندهید هرچه سریع‌تر به این آدرس “www.manvaketab.ir” که ناشر این کتاب است مراجعه کنید و کتاب را به صورت اینترنتی سفارش دهید و بعد از چند روز شروع به خواندن عاشقانه‌ای از جنس کمتر دیده شده کنید شاید شما هم مثل این شهید، شروع راه عاشقی‌تان، مطالعه کتاب یک شهید باشد.

در آخر می‌خواهم بگویم بعد از خواندن این کتاب، این صحبت حضرت آقا که به نقل از یک کتاب درباره شهده فرمودند “راهکار شهادت اشک است” را کامل فهمیدم و میشه گفت به عینه در شهید حججی دیدم.

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد‌مهدی زندوکیلی (بنیان‌گذار سیستم عکس‌خوانی ذهنی در ایران)

20 مهرماه 1397

 

بخشی از متن کتاب:

برگشتم به حاج سعید گفتم:((آخه من چطور این بدن ارباٌ اربا رو شناسایی کنم؟!)) خیلی بهم ریختم. رفتم سمت آن داعشی. یک متر رفت عقب و اسلحه اش را کشید طرفم. سرش داد زدم:((شما مگه مسلمون نیستید؟)) به کاور اشاره کردم که مگر او مسلمان نبود؟ پس سرش کو؟ چرا این بلا را سرش آوردید؟ حاج سعید تند تند حرفهایم را ترجمه می کرد. آن داعشی خودش را تبرئه کرد که این کار ما نبوده و باید از کسانی که او را برده اند((القائم)). بپرسید، فهمیدم می خواهد خودش را از این مخمصه نجات دهد. دوباره فریاد زدم  که کجای اسلام می گویداسیرتان را این طور شکنجه کنید؟ نماینده داعش گفت:((تقصیر خودش بوده!، پرسیدم به چه جرمی؟ بریده بریده جواب می داد و حاج سعید ترجمه می کرد: ((از بس حرصمون رو در آورد،نه اطلاعاتی به ما دادف نه اظهار پشیمونی کرد، نه التماس کرد! تقصیر خودش بود…….!))

5/5 - (11 امتیاز)
لینک کوتاه مطلب : https://raveshmotalee.ir/?p=9567
قبل از نوشتن نظر خود لطفا قوانین دیدگاه‌گذاری در مجموعه روش مطالعه را در این صفحه مطالعه کنید.

هیچ نظری وجود ندارد

× شما برای نظر دهی باید وارد شوید

در حال پردازش