وبلاگ

که چی بشه؟

به جرأت می‌توان گفت که اگر کسی این مقاله را به صورت کامل مطالعه کند، قطعاً تغییراتی در مسیر زندگی‌اش و یا حداقل در نوع نگاهش به جهان رخ می‌دهد.

مطالعه این مقاله کمتر از 15 دقیقه از شما وقت می‌گیرد اما نتایجی که از آن بدست می‌آورید قطعاً قابل مقایسه با این وقت کمی که گذاشتید نیست.

درضمن یک فایل صوتی از یک گفتگو زیبا را هم در آخر همین مقاله قرار دادم که مکمل این مقاله است و درواقع اگر شما بتوانید بعد از مطالعه این مقاله کوتاه آن صوت را هم گوش کنید قطعاً اتفاق‌های خوبی در مسیر زندگی‌تان رخ خواهد داد.

 

یکی از رازهای زندگی فوق موفق

شاید بتوان گفت یکی از رازهای یک زندگی فوق موفق این است که برای هر کاری 3 کلمه اعجاب انگیز را همیشه بکار می‌برد.

آن 3 کلمه عبارت است از: که چی بشه؟

این 3 کلمه را برای هر کاری در زندگی‌تان بکار ببرید، معجزه می‌کند.

کاری می‌کند که شاید با سال‌ها زندگی کردن و کسب تجربه هم نمی‌توانستید به آن چیزی برسید که الآن با این 3 کلمه رسیدید.

اما فقط یک شرط اساسی دارد و آن اینکه با حوصله تا جایی که دیگه به هیچ جوابی نرسید ادامه دهید و وقتی که در جواب این سؤال برای هر کاری به آخر خط رسیدید، همان نقطه می‌تواند آغاز یک تحول بزرگ در زندگی شما باشد.

ما در این مقاله سعی می‌کنیم که به عنوان نمونه در چند بخش از زندگی کاربرد این 3 کلمه دوست داشتنی را خدمت شما توضیح دهیم اما بدانید که کلید اصلی معجزه این 3 کلمه فقط در دستان شما است و تا زمانی که از آن استفاده نکنید، نتیجه فوق‌العاده آن را نمی‌بینید.

پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا کمی با کاربرد این 3 کلمه آشنا بشویم و درضمن اگر تمایل ندارید که تا آخر این مقاله را مطالعه کنید پیشنهاد می‌کنم که صوت یک گفتگو دوست‌داشتنی و البته زیبا را که در انتهای همین صفحه قرار گرفته است را گوش کنید که شاید مسیر زندگی‌تان با همان صوت تغییر کند.

 

در مطالعه

هر کتابی را که شما می‌خواهید مطالعه کنید و یا در حال مطالعه کردن آن هستید همیشه و در هر لحظه از خودتان بپرسید که چرا این کتاب را می‌خوانید؟

در واقع این کتاب را بخوانم “که چی بشه؟

خیلی از اوقات ما از خودمان نپرسیدیم که واقعاً چرا دارم این کتاب را می‌خوانم و یا چرا می‌خواهم این کتاب جدید را بخوانم.

این مشکل در مطالعه کردن فقط یک بخش کوچکی از مشکل بزرگی است که اکثراً در کل زندگی با آن روبرو هستیم و به زبان ساده‌تر ما اصلاً یاد نگرفتیم که در هر کاری چرایی آن کار را از خودمان بپرسیم و دقیقاً بدونیم که چرا داریم این کار را انجام می‌دهیم

  •  دستورالعمل برای حل این مشکل:

فقط کافیه که قبل از هر مطالعه‌ای یک برگه کوچک انتخاب کنید و تمام اهدافتان را از مطالعه این کتاب بنویسید

یک راه ساده که بتوانید راحت‌تر اهدافتان را پیدا کنید این است که تصور کنید نویسنده کتاب الآن روبروی شما نشسته و شما می‌توانید از او هرچه که درباره کتاب است سؤال کنید و او به شما جواب دهد، با این وضعیت دقیقاً چه سؤال‌هایی را از او می‌پرسیدید؟

آیا فقط چند سؤال کلی که می‌خواهم کلاً درباره این موضوع بدانم می‌پرسیدید؟ باید سؤالات دقیق و شفاف باشد و البته اگر سؤالتان به شکلی است که نویسنده باید ساعت‌ها به شما پاسخ دهد پس توقع داشته باشید که ساعت‌ها کتاب را مطالعه کنید تا به جواب برسید.

  •  خبر خوب

وقتی که شما قبل از مطالعه روی یک کاغذ می‌نویسید که دقیقاً چی می‌خواهید و چه اهدافی از مطالعه آن کتاب دارید، سرعت مطالعه و یادگیری شما چندین برابر می‌شود چونکه دیگه همه موارد کتاب را شاید نخواهید و فقط بخش‌هایی را دقیق‌تر مطالعه می‌کنید که مورد نیاز شما است.

لطفاً به خودتان همین الآن قول دهید که از این به بعد هیچ کتابی را نخوانید مگر اینکه مشخص کرده باشید چرا می‌خواهید این کتاب را بخوانید.

البته این صحبت به این معنی نیست که نمی‌توان رمان و یا داستان خواند چون من هدف دقیقی ندارم و دارم برای لذت بردن از داستان آن مطالعه می‌کنم.

اشتباه نکنید!! همینکه می‌گویید می‌خواهم این رمان را برای لذت بردن بخوانم، خود این جمله هم یک هدف است و هدف آن دقیقاً “لذت بردن از داستان” آن است.

پس سعی کنید حتی برای مطالعه‌های تفریحی هم یک یا چند هدف داشته باشید تا دقیقاً بدانید که چطور باید این کتاب را مطالعه کنید و چه قدر باید برای آن وقت صرف کنید.

 

در انتخاب رشته

الآن که زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 96 هم است بهتر است که هر کدام از این عزیزان از خودشان بپرسند که “الآن می‌خواهم فلان رشته را انتخاب کنم و برم دانشگاه بعدش “که چی بشه؟” و جداٌ این 3 کلمه معجزه می‌کند چونکه اگر این سؤال را با حوصله تا آخرین جوابتان بپرسید می‌فهمید که اصلاً شاید این مسیری که به عنوان دانشگاه و یا یک رشته خاص انتخاب کردید شما را به هدف آخرتان نرساند و فقط تحت یک سری از شرایط و جوسازی‌های اطرافیان و مدرسه می‌خواهید وارد یک رشته خاص در دانشگاه شوید.

پس شاید مهمترین کاری که هر کنکوری الآن می‌تواند برای خودش و زندگی آینده خودش انجام دهد این است که این 3 کلمه را با حوصله و دقیق از خودش بپرسد “که چی بشه؟” و آخرین جوابی که به آن می‌رسد را به عنوان هدفی که دارد در نظر بگیرد و ببیند که آیا راه بهتر و سریع‌تری برای رسیدن به آن به غیر از رفتن دانشگاه و یا رفتن به یک رشته خاص وجود دارد یا خیر؟

 

در انتخاب شغل

بحث “که چی بشه؟” را می‌توان برای تمام بخش‌های زندگی بکار برد که طبیعتاً در انتخاب شغل هم کارایی خاص خودش را دارد و دیگه در این بخش ما صحبت نمی‌کنیم چون اگر تا اینجای مقاله را مطالعه کرده باشید به این مطلب رسیدید که پرسیدن این 3 کلمه برای هر کاری هم ضروری است و هم نجات بخش است و باعث می‌شود شما خیلی از اشتباهات را انجام ندهید و انتخاب دقیق‌تری داشته باشید که در نهایت از زندگی‌تان لذت ببرید و با رضایت از این دنیا به سمت جایگاه ابدی‌تان بروید.

 

جمع‌بندی

اگر بخواهم این مقاله را خلاصه کنم می‌گویم که شما برای تمام بخش‌های زندگی‌تان فقط این 3 کلمه معجزه‌ آسا را بکار ببرید و تا جایی که دیگه جوابی برای آن نداشته باشید، ادامه دهید و ببنید که آخرین جواب شما به این 3 کلمه چیست و سعی کنید بهترین راه برای رسیدن به آخرین جواب که درواقع هدف شما از آن کار است را پیدا کنید و آن را انجام دهید.

آن 3 کلمه معجزه آسا عبارت است از: که چی بشه؟

 

یک پیشنهاد

پیشنهاد می‌کنم که برای یک بار هم در زندگی‌تان که شده فایل صوتی فوق‌العاده زیر را با حوصله گوش کنید تا شاید همین صوت زندگی شما را به کلی تغییر دهد

این صوت را مخصوصاً به تمام عزیزان کنکوری، پدر و مادرهایی که فرزندان مدرسه‌ای دارند و همچنین دوستان دانشجو پیشنهاد می‌کنم که همین الآن گوش کنند تا شاید سریع‌تر مسیر زندگی‌تان تغییر کند.

 

گفتگو دکتر عبدالعالی و محمد‌پیام بهرام‌پور

دانلود صوت (27 مگابایت)

به این مطلب رای دهید
قبل از نوشتن نظر خود لطفا قوانین دیدگاه‌گذاری در مجموعه روش مطالعه را در این صفحه مطالعه کنید.

هیچ نظری وجود ندارد

× شما برای نظر دهی باید وارد شوید

در حال پردازش